duminică, 18 decembrie 2016

Cozonac de casa cu nuca si mac


Reteta noastra preferata, ideala pt masa de sarbatori.
Am folosit:
25g drojdie
800g faina
400ml lapte
170g zahar
150g unt+2 linguri ulei (topite la MW)
5 galbenusuri
coaja de lamaie
50ml rom alb (optional)
2 pliculete zahar vanilat
putina sare

Pt umplutura
4 albusuri
100g zahar
200g nuca macinata
200g mac macinat
stafide inmuiate in rom (optional)
rahat (optional)

Pt uns deasupra
1 galbenus
putin lapte

Am incalzit laptele, impreuna cu zaharul si coaja de lamaie.
Separat am dizolvat drojdia cu putin lapte caldut si 2 linguri faina, am lasat la dospit 15 minute. Am adaugat restul de lapte, galbenusurile frecate cu putina sare, romul, vanilia si faina cernuta. Am amestecat si am framantat un aluat moale in care am adaugat cate putin unt topit amestecat cu ulei, pana l-am incorporat pe tot, impaturind aluatul. Am lasat aluatul la crescut 30 minute. 
Pt umplutura am batut albusurile impreuna cu zaharul si am impartit compozitia in 2. O parte am amestecat-o cu nuca, cealalta cu mac. 
Am impartit aluatul in 4, am intins foi cu mana, pe masa unsa cu ulei, 2 le-am uns cu umplutura de nuca, 2 cu umplutura de mac si le-am rulat. Am impletit cate 2 rulouri, unul cu nuca si unul cu mac. Am pus cozonacii in tava unsa si tapetata pe fund cu hartie de copt si i-am lasat la crescut inca 40 minute.
Dupa ce au crescut suficient am uns cozonacii cu 1 galbenus amestecat cu putin lapte sau iaurt, am presarat mac si am copt cozonacii la 180grade timp de 25 minute, apoi am redus la 160 grade inca 25 minute,
I-am scos pe un gratar si i-am lasat la racit. Reci se pot pudra cu zahar pudra.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu