miercuri, 18 aprilie 2018

Cozonac bogat cu nuca si stafide, mac si rahat


Am folosit:
650 grame faina
150g zahar
25g drojdie
3 galbenusuri
1 fir sare
aproximativ 300ml lapte depinde de faina
coaja rasa de lamaie
2 pliculete zahar vanilat
1 paharel mic rom
100g unt topit

4 albusuri
100g zahar
200g nuca macinata
200g mac macinat
rahat taiat cubulete
100g stafide inmuiate in rom

1 galbenus
putin lapte

Am incalzit laptele, am adaugat aromele si zaharul, am amestecat.
Am amestecat drojdia cu o lingura faina si putin lapte cald.
In bolul mixerului am pus faina cernuta, am adaugat galbenusurile frecate cu sare, apoi drojdia si laptele cate putin, pana s-a format un aluat moale, la final am adaugat untul topit. Am scos aluatul si l-am pus intr-un bol uns cu ulei. L-am acoperit cu folie alimentara si l-am lasat peste noapte in frigider.
Am impartit aluatul in 4 si am intins foi pe masa unsa cu ulei, cu mana, am pus 1/2 umplutura pe fiecare foaie. Peste umplutura cu mac am pus rahat, iar peste cea cu nuca,stafide si am rulat. Am impletit cate 2 rulade una cu mac si una cu nuca.

Pentru umplutura am batut albusurile cu zahar, jumatate am amestecat cu nuca macinata, cealalta cu mac macinat.

Am uns tavile cu unt, pe fundul tavii am pus hartie de copt. Am pus cozonacii in tavi si i-am lasat la crescut aproximativ o ora, apoi i-am uns cu galbenus amestecat cu putin lapte.
I-am copt 45 minute la 160 grade pana s-au rumenit usor deasupra.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu