luni, 20 septembrie 2021

Placinta din Tara Motilor

 


Reteta apartine matusei Tița, din Lunca Motilor. 

Am folosit:

1,5 kg faina

3 oua

putina sare

apa calduta

cateva linguri untura

ulei pt uns

umplutura la alegere: mere, branza dulce amestecata cu stafide, dovleac, branza sarata


Pentru aluat am amestecat faina cu sare, ouale si apa calduta pana s-a format un aluat moale, care nu se mai lipeste de mana. 
Am impartit aluatul 10 in bucati * cocuti* . Am intins fiecare bucata putin, cat o farfurie mai mica si am uns-o cu untura (frecata bine in prealabil pana s-a inmuiat si a devenit o crema).
Am lasat fiecare bucata de aluat unsa aproximativ 15 minute sa se odihneasca.
Pe o fata de masa curata am intins aluatul cu mana, tragand de margini. Rezulta o foaie foarte elastica si usor de intins. 
Am presarat deasupra umplutura si am rulat foaia cu ajutorul fetei de masa. 
Am pus in tava sub forma de melc, rulada gata formata, am uns-o cu ulei deasupra si am dat la cuptor pt 25-30 min pana se rumeneste.
Noi le-am copt intr-un cuptor vechi de 100 ani, la foc de lemne. 


Delicioasa calda sau rece, pudrata cu zahar pudra.

Pentru placinta cu dovleac, am ras dovleacul si l-am pus intr-o cratita la calit pana se evapora apa, am adaugat zahar si scortisoara dupa gust. 


Pentru placinta cu branza dulce, am amestecat branza cu vanilie, zahar si stafide. 



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu