luni, 16 ianuarie 2012

Prajitura Greta Garbo

Una dintre prajiturile copilariei, preluata din caietul cu retete al mamei. O prajitura dulce-acrisoara si foarte aromata.
Am folosit:

Pt aluat
250g margarina
100g zahar
2oua
500g faina
100ml lapte
20g drojdie
Pt umplutura
400g gem de caise
200g nuci macinate
150g zahar
coaja de lamaie(optional)
Pt glazura
100g ciocolata
1 lingura ulei

Pt aluat am frecat margarina cu zahar, am adaugat ouale pe rand, apoi drojdia dizolvata in laptele caldut, iar la sfarsit faina cernuta. Am framantat, apoi am lasat aluatul o ora la odihnit, dupa care l-am impartit in 5 bucati.

Am intins cate o foaie, am pus foaia in tava pe hartie de copt. Am uns cu gem si am presarat zaharul amestecat cu nuca si coaja de lamaie. Au urmat celelalte foi pe care le-am uns cu gem si am presarat nuca, ultima foaie ramane simpla.

Am dat la cuptor pt 30 min.

Pt glazura am topit ciocolata impreuna cu ulei si am turnat peste prajitura.

9 comentarii:

  1. O sa incerc si varianta asta , vreau sa vad daca este diferenta intre ea si ceea ce am facut eu . Te pup.

    RăspundețiȘtergere
  2. De mult nu am mai facut , sa fie vreo 3 ani! Arata tare bine ma servesc si eu cu o bucatica! Pupicei!!

    RăspundețiȘtergere
  3. De ce retetele mamelor noastre sunt cele mai bune ? Intr-adevar, este prajitura copilariei noastre....
    Delicioasa !
    Te tzuc Livia !

    RăspundețiȘtergere
  4. Va multumesc dragelor si ma bucur ca va place!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ahhhh...si tu Brutus! :)))
    ''M-ati omorat'' cu prajitura asta! Pana la urma ajung si eu sa o fac! :)))

    PS. Imi pare bine sa te cunosc, observ din profilul tau ca suntem vecine... de judet numai. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Poti s-o faci linistita, e foarte buna! Si eu ma bucur sa te cunosc!

    RăspundețiȘtergere
  7. Nu am facut pana acum,dar sigur este buna.Toata lumea o lauda.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  8. Urmeaza sa o prepar si eu :) Arata foarte bine !

    RăspundețiȘtergere