vineri, 14 decembrie 2012

Savarine adevarate

Am dat lovitura cu acesta reteta pt care trebuie sa-i multumesc Laponei pe pe siteul Arta culinara. M-am inspirat de aici si am reusit, dupa mai multe incercari, sa fac savarine adevarate, ca la cofetarie.
Eu am folosit:
Pt aluat:
15g drojdie proaspata
200g faina
50g pesmet
50ml ulei
200ml lapte
2 oua
50g zahar
Pt sirop
200g zahar
500ml apa
esenta de rom
Pt umplutura
300ml frisca lichida
150g smantana pt gatit
Pt glazura
200ml sirop de zmeura
1 lingurita amidon

Pt aluat am amestecat drojdia cu zaharul, 2 linguri faina si putin lapte cald si am lasat la dospit 15 minute. Am adaugat restul de lapte, uleiul, ouale putin batute, iar la sfarsit faina si pesmetul.  Am amestecat bine cu o lingura de lemn si am lasat la crescut 30 min. Intre timp am uns formele, am umplut aproximativ 3/4 din forma cu aluat si am lasat din nou la crescut inca 20-25 minute.

Le-am copt 20 minute, eu am reusit sa le bronzez putin prea tare, cu toate ca am stat cu ochii pe ele...Le-am lasat la racit si le-am taiat. Aluatul e foarte moale si pufos ca un burete.


Pt sirop am caramelizat zaharul, am stins cu apa si am lasat la fiert pana s-a topit zaharul. Am lasat la racit si am adaugat romul. In siropul rece am adaugat savarinele si le-am lasat sa se insiropeze singure.
Le-am umplut cu frisca batuta impreuna cu smantana.
Pt glazura, am fiert siropul de zmeura cu amidonul pana s-a ingrosat putin, calduta am turnat-o peste savarine.
Din aceasta cantitate au rezultat 4 savarine uriase si 6 mai mici.
Sectiune:

Un comentariu:

  1. arata foarte bine,ce mai conteaza ca s-au bronzat putin mai mult,pana la urma gustul conteaza cel mai mult

    RăspundețiȘtergere