sâmbătă, 6 februarie 2010

Amandine

Zilele trecute am avut musafiri si i-am indulcit cu amandine, varianta mea, foarte bune! Chiar mai bune decat cele din cofetarii!
Am folosit:
Pt blat:
200g+100g zahar
3 oua
250ml apa
20 linguri (rase) faina
1 praf de copt
4 linguri ulei
Pt sirop:
100g zahar
400ml apa
1 plic ciocolata calda (sau 2 linguri cacao plus 2 linguri zahar)
esenta de rom
Pt crema:
250g unt
150g ciocolata
50ml apa
100g zahar
Pt glazura din fondant (reteta am preluat-o de aici)
300-400g zahar
70-100 ml apa cat sa acopere putin zaharul
1 lingura cacao
1 lingurita zeama de lamaie sau hellas
1 lingura miere sau energizant

Pt blat am caramelizat 200g zahar si am stins cu apa, am lasat la racit. Separat am batut galbenusurile cu restul de zahar, am adaugat uleiul, siropul racit, apoi faina cernuta, amestecata cu praful de copt. La sfarsit am adaugat albusurile batute.


Am copt blatul 25-30 minute, apoi l-am taiat in 2.

Pt crema, am fiert zaharul cu ciocolata si apa, pana s-a facut un sirop mai gros. Am lasat la racit.
Am batut untul spuma si am adaugat cate o lingura de sirop.


Pt sirop am caramelizat zaharul, am adaugat apa si am lasat sa fiarba pana s-a topit zaharul. Am dat cratita deoparte si am adaugat ciocolata calda si romul.


Pt glazura (chiar daca pare complicata se face destul de repede, eu in maxim 20 minute am turnat-o peste prajituri)
Am pus intr-o cratita zaharul, am acoperit cu apa si am lasat pe foc aproximativ 10 minute. Intre timp am udat peretii cratitei cu o pensula muiata in apa rece si am adunat spuma. Dupa ce siropul s-a legat ( cateva picaturi pe o farfurie rece , trebuie sa se intareasca) l-am pus intr-un castron de inox pe care l-am tinut la rece. Am adaugat mierea si zeama de lamaie si am batut cu mixerul pana s-a albit.

Am adaugat cacao si am batut inca putin...

Am adaugat 1-2 linguri apa fierbinte pana a ajuns la o consistenta curgatoare si am putut sa torn fondantul peste prajiturile gata taiate...


In locul glazurii din fondant se poate folosi o glazura de ciocolata.
Delicioase, le recomand cu mare drag celor care nu sunt la cura!

6 comentarii:

  1. Prajitura arata tare bine!
    De gust nici nu mai vorbesc.
    Duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare mult imi plac amandinele......felicitari!
    O zi buna1

    RăspundețiȘtergere
  3. o bunatate de care nu te poti saturea!felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte bine arata! Imi poti spune, te rog, ce dimensiune are tava in care ai copt blatul?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, tava are 27/35 cm, eu tai blatul in 2. Daca tava e mai mica cred ca merge taiat chiar in 3 foi.

      Ștergere