joi, 26 decembrie 2013

Prajitura Banat


O prajitura deosebita cu aroma de sarbatoare.
Am folosit:
Pt blat
7 albusuri
7 linguri apa
1 cana zahar
1 cana faina
1 cana visine fara samburi
1 cana nuca
1 cana rahat taiat cubulete
1 praf de copt
Pt foi:
4 oua
4 linguri apa
4 linguri zahar
4 linguri ulei
4 linguri nuca macinata
4 linguri faina
1/2 praf de copt
Pt crema
7 galbenusuri
200g zahar
100ml lapte
2 lingurite ness
100g unt
200ml frisca lichida

Pentru blat am batut albusurile impreuna cu apa, am adaugat zaharul, apoi faina cernuta amestecata cu praf de copt, iar la sfarsit nuca putin prajita si tocata, visinele scurse bine si rahatul taiat cubulete. Am amestcat usor compozitia, am turnat in tava pe hartie de copt. Am copt blatul 30min pana s-a rumenit.


Pentru foi, am batut albusurile cu apa, am adaugat zaharul, galbenusurile amestecate cu ulei, apoi faina, praful de copt si nuca. Am amestecat am impartit compozitia in 2 si am copt 2 foi.


Pentru crema am amestecat galbenusurile cu zahar, am adaugat laptele si nessul, am fiert compozitia pe foc foarte mic, pana s-a ingrosat putin. In crema fierbinte am adaugat untul si am amestecat pana acesta s-a topit. Am lasat crema la racit, apoi am amestecat-o cu frisca batuta. Pentru siguranta se poate pune 1 lingurita gelatina hidratata in 2-3 linguri apa.


Asamblare:
foaie, crema, blat, crema, foaie, crema, cafea pentru deasupra.

Un comentariu: