miercuri, 1 ianuarie 2014

Prajitura Fagaras

Incep anul 2014 cu o prajitura aromata cu rom, ciocolata si stafide. 
Am folosit:
Pt foi:
1ou
150g zahar
150ml lapte
150ml ulei
500g faina
1/2 praf de copt
Pt crema:
250g zahar
2 linguri cacao
2 linguri faina
300ml lapte
300ml frisca lichida
rom dupa gust (3-4 linguri sau esenta)
100g stafide
10g gelatina hidratata in 3-4 linguri apa
Pt glazura:
100g ciocolata cu lapte
50ml frisca lichida

Pt foi, am batut ou cu zahar, am adaugat uleiul, laptele si faina cernuta amestecata cu praful de copt. Am impartit aluatul in 4 si am copt 4 foi pe dosul tavii unse cu pasta pt uns tavile.


Pt crema am amestecat zaharul cu cacao si faina, am adaugat laptele cate putin amestecand, am pus compozitia pe foc mic pana s-a ingrosat putin. Am lasat-o la racit, apoi am amestecat-o cu rom, frisca batuta, gelatina topita si stafidele pe care le-am tinut peste noapte in rom. 


Am umplut foile cu crema si le-am lasat peste noapte la rece. 


Pentru glazura am topit ciocolata bucati impreuna cu frisca lichida ( la microunde) am turnat-o peste prajitura, am dat din nou la rece pana s-a intarit, apoi am portionat. 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu