vineri, 17 iunie 2016

Dulceata de nuci verzi


Am folosit:
1,7 kg nuci verzi curatate (200 buc),
1,7 kg zahar,
500ml apa,
2 lamai mari,
1 pastaie de vanilie.

Am curatat nucile cu un cutit bine ascutit si protejandu-mi mainile cu 2 perechi manusi de cauciuc. Daca aveti un ajutor in bucatarie treaba asta devine chiar placuta. Am pus nucile, pe rand, in apa cu zeama de lamaie sa nu se oxideze.

Dupa ce am terminat, am scurs apa si am pus alta apa proapata, rece. Le-am lasat 24 ore in apa schimband-o din cand in cand,  pana acesta nu se mai inverzeste,
Am pus zaharul impreuna cu 500ml apa la fiert, am lasat pe foc pana s-a format un sirop bine legat, am adaugat nucile si zeama de la o lamaie mare. Le-am lasat la fiert aproximativ 1 ora pana nu mai face spuma, iar siropul se leaga ca mierea.
Am pus dulceata fierbinte in borcane spalate si sterilizate. Am inchis borcanele si le-am lasat cu fundul in sus pana se racesc.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu