duminică, 30 decembrie 2018

Paine de casa


Am incercat mai multe variante de paine, ne-am oprit la acesta, este perfecta pentru gusturile noastre.
E foarte usor de facut si foarte buna.

Am folosit;
1kg faina 650 cernuta
50g drojdie
1 lingurita zahar
300ml lapte+300ml apa calda
2 lingurite sare
ulei pt intins

In bolul mixerului am pus drojdia, 1 lingurita zahar, 2 linguri faina si putin lapte cald. Am lasat la dospit 15 minute.
Am adaugat faina, restul de lapte si apa, sarea si am framantat pana se dezlipeste aluatul de peretii bolului. Am lasat la crescut  30 minute in bolul in care am framantat.
Am rasturnat aluatul pe masa unsa cu ulei, l-am intins cu mainile si am adunat colturile dandu-i forma dorita. Am pus painea formata pe hartie de copt intr-o tava. Am acoperit si am lasat din nou la crescut 30 minute. Am crestat painea si am bagat-o la cuptor la 180 grade, impreuna cu o tava cu apa dedesupt. Am copt 25 minute pana incepe sa se rumeneasca, am scos tava cu apa si am mai lasat painea inca 15 minute pana s-a rumenit frumos deasupra.
Am scos-o pe un gratar si am lasat-o la racit.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu