joi, 15 august 2013

Prajitura Valurile Dunarii

Am folosit:
Pt blat:
5 oua
200g zahar
100ml lapte sau apa
200ml ulei
2 linguri cacao
1 praf de copt
300g faina
250g visine

Pt crema
3 galbenusuri
200g zahar
300ml lapte
1 lingura amidon sau budinca de vanilie
200ml frisca (sau 200g unt)
vanilie

Pt glazura
100g ciocolata neagra
100ml frisca lichida

Pt blat am separat ouale, galbenusurile le-am batut cu zahar pana s-au albit, am turnat uleiul cate putin, apoi laptele, apoi faina cernuta amestecata cu praf de copt. Am amestecat bine, separat am batut albusurile spuma, apoi le-am adaugat la compozitia de galbenusuri. Am turnat 2/3 din cantitate in tava tapetata cu hartie de copt, compozitia ramasa am amestecat-o cu cacao si am turnat-o deasupra, apoi am adaugat visinele scurse.


Am copt blatul 35 minute, pana s-a rumenit usor pe margini.
Pt crema am amestecat galbenusurile cu zahar si amidon, am adaugat laptele si am fiert pana s-a ingrosat. Am lasat la racit, apoi am adaugat frisca batuta si vanilia.
Am pus crema peste blat.


Pt glazura am topit ciocolata impreuna cu frisca la microunde, apoi calduta am turnat-o peste crema. Cu o furculita am facut "valurile"


Am dat prajitura la rece pt minim 3 ore, apoi am taiat-o.

2 comentarii:

  1. Arata foarte foarte bine! Cred ca e una dintre cele mai aratoase prajituri valurile Dunarii, felicitari!

    RăspundețiȘtergere