joi, 22 septembrie 2011

Cremes...

Un deliciu culinar care, cred, nu mai are nevoie de nici o prezentare.
Am folosit:
1 aluat de foietaj
5 oua
300g zahar
1l lapte
100g amidon
3 pliculete zahar vanilat
100g unt sau margarina
300ml frisca

De data asta am folosit aluat cumparat si chiar il recomand - foietaj frantuzesc Alpin. Am taiat o foaie de aluat si am pus-o in tava la cuptor pt 25 min.

Crema am mai postat-o pe blog la Tortul Sabian, dar o s-o reiau.
Am batut ouale intregi cu zahar, am adaugat amidonul, zaharul vanilat si laptele (daca va place se poate inlocui o parte din amidon cu budinca de vanilie). Am pus pe foc mic, amestecand continuu pana s-a facut ca o budinca. In crema fierbinte am adaugat unul taiat cubulete, am amestecat bine si am lasat sa se racoreasca putin.

Am taiat foietajul in 12 bucati pe care le-am pus intr-o tava. Aluatul fiind foarte fraged se va sfarama, nu-i nimic, totul se foloseste.

Peste foaie am pus crema calda si am dat la rece. Dupa ce s-a racit bine si s-a intarit crema, am pus deasupra un rand de frisca si firimiturile ramase de la foietaj.

Se serveste cu mare pofta!

3 comentarii:

  1. imi place foarte mult aceasta prajitura si mi-am luat o mareeee treapa cu reteta de cremes fals sau prajitura inteligenta sau cum s-o mai fi chemand care nu e rea dar nici cremes nu-i:)))
    ma servesc ca-s prima,da?pupicei si o seara minunata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Te servesc cu mare placere Sarah. E adevarat cu cremesul fals...nu-i cremes! :))

    RăspundețiȘtergere
  3. Super buna, una dintre favorite, arata foarte bine! Pupicei!

    RăspundețiȘtergere