sâmbătă, 10 aprilie 2021

Covrigi sarbesti sarati

 


M-am inspirat de la D-na Laura Laurentiu, reteta aici.

Am folosit:

30g drojdie

2 linguri zahar

300ml lapte

200ml apa

1 lingurita sare

800g faina

100ml ulei

Pt deasupra

1 galbenus de ou amestecat cu putin lapte

3 linguri faina

1 lingurita sare 

100 ml apa cat pt un aluat subtire ca de clatite

Pentru aluat am dizolvat drojdia in putin lapte caldut, am adaugat zaharul si 2 linguri faina si am lasat la dospit 15 min. Am adaugat restul de lapte, apa, sarea, uleiul si faina cernuta si am framantat un aluat pe care l-am lasat sa se odihneasca 30 minute. 

Am impartit aluatul in 2, apoi fiecare bucata in 2,tot asa pana am obtinut 16 bucati. 

Am rulat fiecare bucata pe masa unsa cu ulei, pana am format un snur lung pe care l-am indoit formand covrigul.

Am pus covrigii pe hartie de copt, i-am uns cu galbenusul amestecat cu lapte si i-am copt 10-12 minute, la 240grade pana s-au rumenit usor. Am scos tava si am stropit covrigii cu amestecul de faina, apa si sare. I-am bagat din nou la copt 3-4 minute.

Sunt foarte gustosi calzi sau reci.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu