joi, 17 decembrie 2009

Casuta de turta dulce



Ingrediente:
400g zahar
200ml apa
200ml lapte
1 galbenus
1 ou intreg
50 g margarina
50g miere
15 g praf de copt
1 lingurita scortisoara
5 cuisoare
aproximativ 1kg faina

Am caramelizat 200g zahar si am stins cu apa, am adaugat cuisoarele si am lasat la racit, dupa ce s-a racit am scos cuisoarele.
Am adaugat celelalte ingrediente, iar la sfarsit faina amestecata cu praful de copt. A iesit un aluat mai tare, dar maleabil, pe care l-am lasat 30 minute sa se odihneasca.



Intre timp mi-am facut tiparele pt casuta. Am intins foi de 1/2 cm grosime si am decupat dupa tipar.


Le-am copt 15 minute pana s-au rumetit putin, apoi am lasat la racit.


Am pregatit pasta de albus, din albusul ramas, 200g zahar pudra si 1 lingura zeama de lamaie.


Am lipit peretii cu albus si i-am prins cu scobitori.


Din aluatul ramas am facut diverse forme.




4 comentarii:

  1. Superba casuta de turta dulce, daca o sa am timp o sa incerc reteta ta... mi se pare tare faina;) Mi-ar placea ca in seara cand impodobim bradul sa papam turta dulce si sa bem vin fiert!

    RăspundețiȘtergere
  2. soo cute ....
    faci retete delicioase si eu o sa fac la copilasi :0)

    RăspundețiȘtergere
  3. Arata fain casuta ta, draga Livia. Te face sa simti prezenta sarbatorilor.
    Am trecut sa-ti aduc un premiu, te asteapta la mine pe blog.
    Iti doresc Sarbatori fericite alaturi de cei dragi !

    narnia

    RăspundețiȘtergere
  4. LIVIA, AS FI DORIT SA TI DAU SI EU UNPREMIU DE LA MINE :) DAR VAD CA IL AI DEJA DAAT VIITORRE POATE REUSESC CU ALTCEVA
    ORICUM ,MULTUMESC PENTRU URARARE SI ITI DORESC SARBATORI FERICITE !
    SI PREMII DACA MAI DORESTI SA LE IEI :)

    RăspundețiȘtergere