joi, 27 decembrie 2012

Prajitura Timisoara

O prajitura extrem de fina si aromata, un dulce perfect pt masa de sarbatori...Este o reteta facuta de mine pt gusturile noastre...
Am folosit:
Pt blat:
4 albusuri
4 linguri apa
150g zahar
100g nuci prajite si macinate
60g faina
Pt stratul cu visine
300g visine
300ml suc de visine
150g zahar
1 budinca de capsuni sau 1 lingura amidon
Pt crema de vanilie
4 galbenusuri
100ml lapte
vanilie
200g zahar
250ml frisca
5g gelatina hidratata in 2 linguri apa
Pt glazura 
100g ciocolata cu lapte
1 lingura ulei
Pt stratul alb
300ml frisca
150g ciocolata taiata marunt
5g gelatina hidratata cu 2 linguri apa

Pt blat am batut albusurile cu apa, am adaugat zaharul, nuca si faina si am copt blatul pe hartie de copt. L-am lasat la racit si l-am taiat in 2.

Pt stratul de visine, am amestecat sucul de visine cu budinca, am adaugat zahar si visine si am fiert pana s-a ingrosat. Fierbinte am turnat peste blat.


Pt crema am batut galbenusurile cu zahar, am adaugat vanilia, laptele si am fiert pe foc mic pana s-a ingrosat putin. Rece am amestecat crema cu frisca si gelatina topita la Mw. Am turnat crema peste stratul cu visine.
Peste crema am turnat glazura de ciocolata, pe care am topit-o la Mw impreuna cu uleiul.

 Peste glazura am pus stratul de frisca, pe care am batut-o, apoi am amestecat-o cu gelatina topita si cu ciocolata taiata. Am acoperit cu blatul ramas.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu