joi, 1 octombrie 2009

Cozonac cu mac si alune


Ingrediente pt 1 cozonac:
500g faina 000
300ml lapte caldut
20g drojdie
150g zahar
100g unt moale
coaja de lamaie sau portocala
1/2 lingurita esenta de rom
2 pliculete zahar vanilat
2-3 galbenusuri (albusurile se pastreaza pt umplutura)

Umplutura de mac
100g mac
50ml lapte
2 linguri zahar
1 albus batut spuma

Umplutura de alune
150g alune macinate (nuci, migdale, arahide)
70ml lapte
2 linguri zahar
1 albus batut

1 ou batut pt uns deasupra

Pt aluat am incalzit laptele, am adaugat zaharul si esentele.
Drojdia am dizolvat-o in putin lapte caldut, indulcit si am adaugat cateva linguri faina, apoi am lasat la crescut 15 min. In maia am adaugat galbenusurile batute cu putina sare, laptele, apoi faina cernuta. Am framantat aluatul care e destul de lipicios, apoi am incorporat untul topit, cate putin, impaturind aluatul.

Am lasat aluatul la crescut, pana si-a dublat volumul.


Pt umplutura am macinat macul, l-am pus la fiert cu lapte si zahar, cateva minute. Dupa ce s-a racit am adaugat albusul batut.
La fel am procedat si cu umplutura de alune.

Aluatul l-am impartit in 2. Am intins 2 foi cu mana, pe o planseta unsa cu ulei, pe una din foi am pus macul, pe cealalata umplutura de alune, le-am rulat, apoi am impletit cele 2 rulouri.



Am uns tava cu ulei si am presarat zahar tos, am asezat cozonacul si am lasat la crescut inca 1 ora.


Am uns cozonacul ou batut si l-am dat la cuptor, la foc mic aproximativ o ora pana s-a rumenit.
Sectiune calda, nu mai avea nimeni rabdare, mirosul din casa ne-a "imbatat" pe toti!

7 comentarii:

  1. Multumesc, nu e cel mai aratos cozonac, dar pot spune ca e foarte bun :)

    RăspundețiȘtergere
  2. faina placinta cu mac, imi aduce aminte de copilarie cum facea bunicuta mea draga! te tzc Livio

    RăspundețiȘtergere
  3. Domana, daca iti dau adresa imi trimit si mie 2 felii? te rog!!!!!!!:))))))

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Claudia, incearca reteta si o sa-ti trezeasca si mai multe amintiri . Si eu te pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Fifi, daca te grabesti putin mai am ce sa-i trimit, daca nu data viitoare pun 2 bucati deoparte pt tine!

    RăspundețiȘtergere
  6. eu fac cu nuca amestecata cu halvea nici nu-ti imaginezi ce aroma are,arata foarte bine cozonacul tau felicitari mi-ai facut o pofta ca salivez deja

    RăspundețiȘtergere