vineri, 16 octombrie 2009

Dobos

Am preparat acest dobos dupa o reteta veche, dintr-o carte de prajituri. Seamana foarte bine cu dobosul pe care il serveam in copilarie la cofetaria Crizantema...fin, aromat, delicios...
Ingredientele mele:
Pt blat:
8 oua
160g zahar
120g faina
80g unt topit
Pt crema:
250g unt
200g zahar
3 oua
80g cacao sau 150g ciocolata de menaj
3 linguri cu apa
1 lingurita rom
Pt glazura
200g zahar
50g unt

Pt blat, am separat galbenusurile de albusuri.
Am pus albusurile intr-un castron cu un praf de sare, le-am batut spuma, am adaugat zaharul si le-am mai batut putin.


Separat am frecat galbenusurile cu untul topit si le-am adaugat la spuma de albusuri. Am amestecat bine, apoi am adaugat faina cernuta.
Din hartie de copt am taiat 6 bucati dreptunghiulare pe care am pus aluatul cu lingura si am intins foi.
Le-am copt 5 minute. Trebuie verificate in permanenta pt ca se pot arde foarte repede.


Pt crema, am separat albusurile de galbenusuri. Albusurile le-am batut cu zahar si rom, apoi am adaugat galbenusurile si apa...


Am amestecat si le-am pus pe baie de abur, amestecand continuu, pana s-au infierbantat


Am adaugat cacaoa cernuta si am fiert pana s-a ingrosat putin.


Separat am frecat untul moale si am adaugat cate putin din crema cu cacao, inca calduta. Rezulta o crema mai moale, se da la rece, unde se va intari.
Foile le-am taiat in 2 pe lungime, rezultand 12 foi. 11 dintre foi le-am uns cu crema, 1 foaie am dat-o la cuptor sa fie calda pt glazura.
Pt glazura, am caramelizat zaharul, am adaugat untul, am turnat caramelul peste foaia taiata. Cu un cutit fierbinte si uns cu ulei, am taiat caramelul.
Inainte de servire trebuie sa stea cateva ore la rece...

10 comentarii:

  1. Clar ma mut la Tm sa fiu mai aproape de tine :P
    Arata tare bine!

    RăspundețiȘtergere
  2. Livia,arata bine,dar multa munca!eu o fac (reteta e cu 6 foi)dar de multe ori o fac cu 5 foi!si foile le fac din aluat asa ca si o foaie obisnuita!si glazura numai de ciocolata!
    si e f.buna!
    Esti o mare harnicuta!

    RăspundețiȘtergere
  3. Florena cand te muti? Facem impreuna un dobos ;)!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Mariana, mie chiar nu mi s-a parut chiar foarte mult de lucru. Pt mine cea mai grea parte a fost amestecatul in crema, trebuia stat numai langa aragaz. Oricum a meritat efortul!

    RăspundețiȘtergere
  5. O cred si eu!ce buna ar fi fost o feliuta!

    RăspundețiȘtergere
  6. Facem si dobos si de toate... macar de m-as muta :P
    Am revenit sa te premiez, asa ca, te astept cand ai timp sa-ti ridici premiul ;)
    Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  7. Deci l-ai facut pana la urma ! :)) Nu stiam daca sa-mi para rau sau bine ca ti-am facut pofta, dar m-am linistit cand am vazut ca ai postat.

    RăspundețiȘtergere
  8. Narnia sa-ti para bine :), ca tare bun a fost!

    RăspundețiȘtergere
  9. da,e clar.....trebuie sa ma ambitionez intr-o zi si sa fac si eu Dobos pentru prima data in viata mea ...al tau arata delicios,pofticios,fin si cremos ! :)

    RăspundețiȘtergere