joi, 8 octombrie 2009

Savarine


Ingrediente pt 10 savarine mari (eu am facut jumatate din cantitate)
Pt aluat
1kg faina alba
3 oua
60g drojdie
90g zahar
1 pliculet zahar vanilat
100ml ulei
700ml lapte caldut
1 varf de lingurita sare
Pt sirop
1l apa
500g zahar
200ml rom (eu am folosit esenta)
Pt ornat
500ml frisca
jeleu de visine sau gem

Pt aluat am amestecat drojdia cu zaharul, 2 linguri faina si putin lapte caldut. Am lasat la crescut 30minute.


Apoi am adaugat restul ingredientelor si am framantat un aluat moale.
Am impartit aluatul in 5 si am pus fiecare bucata in forma unsa cu ulei. Le-am copt pana s-au rumenit.


Pt sirop:
Am caramelizat zaharul si am adaugat apa. Am fiert pana s-a topit zaharul, apoi am lasat la racorit si am pus esenta.
Am racit complet savarinele si le-am insiropat. Eu am turnat siropul in forma si am pus fiecare savarina in forma ei, am lasat pana a tras tot siropul. Am repetat operatiunea pana s-au insiropat bine.

Am taiat cate un capacel pe care l-am glazurat cu jeleu de visine (eu am avut jeleul gata facut, dar merg foarte bine glazurate cu gem acrisor). Am ornat cu frisca si visine din compot.

10 comentarii:

  1. buan livia..ce ami faci draga mea ?? uite am venit sati vizitez savarinele ca arata tare frumoase.... cate savarine iti ies din 1 kg de faina ?? eu nu folosesc drojdie :) ce parf de copt care poate sa fie diferenta??
    si eu am facut zilele trecute ca sotului mele i plac tare mult :)) si vreau sa fac iar... te pop pa

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna Anca, am scris la inceputul retetei cate bucati ies, 10 savarine mari. Daca ai forme mai ,ies chiar mai multe. Cu praful de copt nu stiu ce sa-ti spun, asta e un aluat dospit si s-ar putea sa nu-ti iasa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Da Ana sunt foarte yami :D, eu am apucat doar sa gust putin din farfuria sotului, restul sau topit in cateva minute.

    RăspundețiȘtergere
  4. Cat de bine arata!As putea incerca ;) Te astep[ta un premiu pe blogul meu.

    RăspundețiȘtergere
  5. savarina e pufoasa si desigur delicioasa,
    dulci sunt clipele gustarii si parfumul savurarii,
    dar mai dulce si frumoasa este armonia in casa;
    cand cu drag Cristos e Rege si-i urmeze Cereasca lege..... "a iubi"- se intelege!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce vad eu aici....mnea mnea...e tare dlicios si as gusta cu placeredaca imi dai voie, ce zici? Arata super!
    Te imbratisez cu toate florile de la Vrancea!
    Iti doresc binecuvantarea lui Dumnezeu!

    RăspundețiȘtergere
  7. HAllo Livia,

    tare fein ti-au iestit Savarinlele, si Ideea cu Formele este tare originell. Compliment

    Salutäri Jacob

    RăspundețiȘtergere
  8. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi pare rau sa aud asta Anca, nu e prima data cand le fac si mi-au iesit tot timpul. Nici nu stiu ce sa spun. Multumesc frumos pt premiu!

    RăspundețiȘtergere